KEDİ FOTOĞRAFI
Sıtkı kardeşim
Eğer Ankara bile bu kadar sıcaksa
Güney sahillerini
Hele hele Adana, Urfa gibi nemli yerleri
Düşünmek bile istemiyorum
Sıtkı kardeşim
“Fotoğraf” kelimesi hakkında
Ciltler dolusu şey yazılabilir.
Birçok sözlük anlamı da olabilir
Ancak bana göre tanımı, iki kelimedir
“Anı yakalamak”
Ekteki fotoğrafta sanatçı yakalamış
Üst kısımdaki ışıklardan anlıyoruz
Bunaltıcı bir sıcak var.
Deniz durgun olduğuna göre tam öğle vakti
Kedinin suratındaki ifadeye bakılırsa; karnı tok
En koyu gölgeyi bulmuş
Huzuru yakalamış
Ancak bu işin bir de akşamı var
Akşam olduğunda
Serinlik çöktüğünde
O masadan artık kedi gitmiş
Ilık bir akşam rüzgarı
Beyaz bir masa örtüsü
Sandalyelerde minder
Masa ortasında kırmızı küpe çiçeği
Tarator, haydari, acılı ezme
Buzlu kova içinde rakı ve su
Soğuk karpuz
Akşam o masada sen olacaksın
Yanında Tonton Hasan (Hasan Pulur)
Öbür yanında Bal Mahmut (Mahmut Baler)
Bir tarafta Aydın Boysan
Bir tarafta İhsan Ünlüer
Diğer yanda Tarık Minkari
Akşam o masada sen olacaksın
Masaya teker teker gelecekler
Önce hoş-beş, hal hatır sormaca
İkinci kadehten sonra muhabbete başlayacaklar
Gözlüklerinin üstünden bakarak
Geçmişi anlatacaklar
Akşam o masada sen olacaksın
Bal Mahmut; Atatürk döneminden bir anekdot anlatacak
Tonton Hasan sadrazamın sol kulağını
Aydın Boysan rakıya atılan buza kızacak
Dr. İhsan gülerek katılacak
Tarık Hoca muhabbete girmek için fırsat kollayacak
Akşam o masada sen olacaksın
Muhabbete hiç karışmayacaksın
Bazen kahkahalara eşlik edeceksin
Üstatları dinleyeceksin
Akşam o masada sen olacaksın
Yaşın ufak olduğu için
Sakiliği sen yapacaksın
Akşam o masada senden başkası da olacak
Önce fotoğraftaki kedi tekrar masa altına gelecek.
Bir tike et atacaksın masanın altına tekrar kıvrılıp yatacak,
Sahildeki masaları dolaşan ud ve gırnata da masaya gelecek
Üstatlar yorulup muhabbete ara verdiğinde
Masaya gelen udi arkadaşın çaldığı
Eski ve ünlü bir Acem türküsüne
Sen de eşlik edeceksin
“Geçti sevdalarla ömrüm
İhtiyar oldum bugün”
Nadir AVŞAROĞLU
Temmuz – 2017